onsdag 29. mai 2013

Ett år senere slåss de fremdeles


Ingen brushaner er like. Selv med 24 haner på leiken, som  jeg hadde forleden natt, kan man skille alle fra hverandre.

Det betyr at jeg kjenner igjen kamphanene fra i fjor. Det første bildet er et par dager gammelt, og viser de samme hanene på den samme flekken der jeg fotograferte dem i luftig kamp for ett år siden.


En av mine favoritt-haner forsvant plutselig fra leiken i fjor, og jeg lurte på om jaktfalken som patruljerte området hadde tatt ham. Men i år er han tilbake! Brushanen er en fugl man får et hjertelig forhold til, og jeg må innrømme at det varmet godt å se ham igjen.




6 kommentarer:

  1. Som alltid hver vår presenterer du knalltøffe actionbilder av brushanene!
    Ser gjerne fler :-)
    Rune

    SvarSlett
  2. Brushanen er som du sier, lett å like. Fantastisk flott fugl. Vi hadde en leik ved Holtsjøen i Singsåsfjella i mine ungdomsår, i dag er det parkeringsplass der!

    Flotte bilder.

    SvarSlett
  3. Rått! Det er nesten blitt en tradisjon å vente på brushanebilder fra deg om våren. Etter hva jeg har sett tidligere, har jeg jo visse forventinger til hva du presenterer også. Du innfrir (og det er nesten fristende å kalle deg Mr. Brushane, og i såfall får det være et kompliment).

    SvarSlett
  4. Husker bildene du la ut i fjor, ble helt lamslått over både bilder og vakker fugl. Ikke noe dårligere i år! For en opplevelse.

    SvarSlett
  5. En knall serie av Brushanene, virkelig en flott fugl.
    Helsing Rolf

    SvarSlett
  6. Kjempebilder, flaks å ha brushaneleik i nærområdet.

    SvarSlett

You are welcome to comment on my posts in English or Norwegian. (Och på svensk, givetvis!) E-mail: knutsverrehorn (at) gmail.com